Pakket
Terug naar ❓ Nederlandse FAQ
Waar kan ik de fietsen van Joule bekijken?
Je kan het volledig assortiment fietsen raadplegen via ons online portaal. Daarnaast komen we langs op het werk voor testdagen of kan je de fiets bekijken bij één van onze servicepartners. Heb je vragen over de fiets? Chat dan met één van onze medewerkers, boek een adviessessie via de website of stuur een mailtje!
Kan ik bestellen via een lokale handelaar?
Naast het ruime assortiment dat Joule zelf aanbiedt (bekijk zeker eens onze productsite) kan je terecht bij de Lucien-winkels of in de Canyon Experience Stores.
Kan ik de fietsen ook aankopen?
Bij Joule kan je terecht voor zowel aankoop als leasing. Ook bij een aankoop door de werkgever met terbeschikkingstelling aan de werknemer en regelmatig woon-werkverkeer, zijn de (para-)fiscale voordelen van toepassing.
Welke servicepakketten zijn beschikbaar voor leasefietsen?
Bij Joule kan je kiezen tussen twee onderhoudspakketten voor leasefietsen:
- Mobiel: de Joule-technieker komt ter plaatse op de werkvloer of bij je thuis voor levering, onderhoud en herstellingen
- Pick-up: Je kiest je fiets bij je Lucien-handelaar of een lokale Canyon Experience Store en gaat daar langs voor onderhoud en herstellingen.
Mobiel: Welke merken zijn beschikbaar?
Je hebt keuze uit meer dan 1.500 fietsen. Bekijk ons volledig aanbod zeker op het online portaal. Je vindt er o.a. deze merken terug: Gazelle, Koga, Oxford, Batavus, QWIC, Larry vs. Harry (Bullit), Urban Arrow Cargo, Tern, Achielle, Canyon, Cowboy, Takashi, Dahon, Velo de Ville, Venturelli, Carla cargo,…
Tip: Hou zeker onze website in de gaten. Vanaf 2023 komt er een nieuw portaal met een exclusieve koopgids online.
Mobiel: Hoe werkt de dienstverlening?
Onze techniekers komen langs op de werkvloer of bij je thuis voor levering, onderhoud of herstellingen. Tijdens het onderhoud werk je rustig verder. Onze techniekers zorgen dat je fiets bolt als nooit tevoren.
Mobiel: Hoe snel komt de mobiele dienstverlening ter plaatse?
Voor een dringende herstelling proberen we binnen de 2 werkdagen langs te komen. Indien de herstelling niet dringend is (de fiets rijdt nog), komen we binnen de 2 weken langs.
Mobiel: Werkt Joule met eigen techniekers?
Ja! Onze mobiele ploegen rijden het hele land rond om jouw leasefiets op de werkvloer te herstellen. Joule heeft niet alleen een eigen technisch team maar ook een partnernetwerk van erkende freelancers die langskomen voor dringende herstellingen. Het partnernetwerk voldoet aan de kwaliteitseisen van Joule en heeft de kennis en de reserveonderdelen om je fiets in optimale conditie te houden.
Pick-up: Hoe werkt de dienstverlening
Bij de pick-up dienstverlening ga je langs bij je lokale Lucien-winkel en/of Canyon Experience store en vraag je een offerte op voor je favoriete fiets en accessoires.
Wat is inbegrepen in het servicepakket?
Een jaarlijks onderhoud, een omnium schade-en diefstalverzekering, een abonnement op de pechbijstand en een herstelservice.
Wat is inbegrepen bij de schade- en diefstalverzekering?
Met de schade- en diefstalverzekering ben je gedekt in geval van schade door vandalisme, een val, een aanrijding, en ook (poging tot) diefstal is gedekt. Bij goedkeuring van het verzekeringsdossier wordt enkel een franchise aangerekend. Kijk na of je een AG Insurance of AEDES pakket hebt.
Wat is inbegrepen bij het jaarlijks onderhoud?
Het jaarlijks onderhoud van een fiets zal ertoe leiden dat er minder problemen zijn, en dat dus minder herstellingen nodig zijn. Bij een onderhoud worden diensten uitgevoerd met als doel slijtage en herstellingen te voorkomen:
- controle en herstelling van de verlichting;
- smering van de ketting;
- controle bandenspanning;
- natrekken van alle bouten;
- afstelling versnellingen;
- controle speling balhoofd;
- software update;
- afstellen remmen en vervangen remblokken;
- behandelen contactpunten.
Wat is inbegrepen bij de pechbijstand?
Als je pech hebt onderweg (zelfs bij een lekke band) kan je een beroep doen op pechbijstand. Dat geldt ook bij (poging tot) diefstal of ongeval . Je geniet van bijstand:
- overal in België en tot 30 kilometer voorbij de landsgrenzen;
- tot drie keer per jaar;
- op minstens 1 kilometer van je domicilieadres.
Wat is inbegrepen bij de herstelservice?
Voor fietsen die voortkomen uit contracten die vanaf 1 april 2022 afgesloten werden, is een herstelservice inbegrepen (tenzij je werkgever voor het systeem van de herstellingsvoucher koos). Dit zijn interventies exclusief aan het jaarlijks onderhoud of een verzekeringsdossier naar aanleiding van schade of diefstal. Bijvoorbeeld voor een lekke band of een los spatbord.
- Mobiel: je hebt recht op 3 herstelinterventies per jaar.
- Pick-Up: je hebt recht op een krediet van €100 per jaar.
Hoe bereik ik de telefooncentrale?
De telefooncentrale van Joule kan je bereiken via +3250892689. De lijn is elke werkdag bereikbaar van 09u00-18u00. De pechbijstand is 24/7 bereikbaar. De telefooncentrale zal je via deze sneltoetsen doorverbinden:
- algemene vragen over fietsleasing en fietsaankoop;
- Joule Operations: voor informatie over herstellingen en onderhoud;
- de pechbijstand (hou je polisnummer bij de hand); of
- andere vragen of opmerkingen.
Wat gebeurt er als de werknemer het bedrijf verlaat en de fietsleasing stopzet?
De afspraken worden vastgelegd in de zogezegde fietspolicy tussen je werkgever en werknemer. Meestal zijn er 3 opties:
- De werknemer kan de fiets aankopen voor de marktwaarde op dat moment.
- De werknemer kan de fiets teruggeven mits betaling van een administratieve vergoeding.
- De werknemer kan de fiets intern doorgeven.
Wat gebeurt er als het leasecontract na 36 maanden eindigt?
Aan het einde van de leaseperiode komt Joule de fiets ophalen. Eventueel kan de fietser de fiets aankopen aan de marktprijs.